zaterdag 4 februari 2012

Verjaardag en eerste lessen

Op 2 februari was de laatste dag van het orientatieprogramma. Nog even registreren hier en daar en daarna was het tijd voor taart! Laura en Daan hadden een echte Finse taart voor me gehaald (geen ijstaart) die we heerlijk met onze klasgenoten hebben opgegeten. De orientatiedagen hebben we met alle internationale studenten doorgebracht. Daarvan zitten maar negen mensen in mijn klas voor de Eureka module. De klas bestaat uit mensen uit Letland, Slowakije, Canada, Finland en Nederland. Na een kennismaking met de klas hadden we onze eerste les Fins! Ik heb me echt slap gelachen om de docent. Een klein stevig oud vrouwtje die nauwelijks Engels spreekt maar heel enthousiast is! Echt geweldig. Dus vanaf nu: Hei! Minun nimi on Daan, mina tulen Hollanista. Jaja, dat doen jullie me niet na he? Ik denk niet dat ik ooit nog zo'n gekke verjaardag zal hebben. 's-Avonds was het dan tijd voor een biertje. De prijs viel erg mee! Het was zelfs goedkoper dan in Nederland. We betaalde vier euro voor een halve liter terwijl je voor een klein Hollands glaasje (0,2L) vaak al 2,20 betaald! Het valt dus allemaal echt wel mee. Samen met bijna alle internationale studenten zaten we in de kroeg en deden we karaoke. Dat was echt heel gezellig! Leuk om iedereen te leren kennen. 

Vrijdag kregen we dan onze eerste echte lessen. De eerste docent was heel slecht te volgen. Zijn engels was heel gebrekkig. Eigenlijk heeft hij er twee uur over gedaan om te zeggen dat we als eindproduct een presentatie moeten houden in een science center in the middle of nowhere. Wel heel gaaf dus! De tweede docent die ons de middag les gaf was veel duidelijker. Een echte professor met heel veel verhalen over wood-energy en sustainable energy. Een voor ons nog nauwelijks bekend onderwerp. Dit gaat dus wel intressant worden! Ik ben benieuwd naar de rest. Voor het weekend hebben we weinig gepland. We zullen de omgeving wat gaan ontdekken. Een beetje door het bos wandelen en misschien wat schaatsen ofzo. We shall see!

2 opmerkingen:

  1. eyy daantje,

    Klinkt vet man, maar ijstaart moet je natuurlijk ook eten in IJsland niet Finland, daar eet je fintaart ;P.

    ey ik heb zitten kijken om een keer langs te komen maar ik kan niet echt gunstige vluchten vinden. allemaal €120 ofzo, waar had jij jou vlucht toen gevonden?

    ow en weet jij of et mogelijk is om daar te snowkiten? Die open vlaktes zien er wel echt perfect uit.

    groetjes,

    dennis
    aka AD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om je verhalen te volgen! Op jouw verjaardag heeft PSV speciaal, onder ons toeziend oog, van NEC gewonnen!! Mooi kadootje toch?
    xx

    BeantwoordenVerwijderen